پای منبر (مراسم شهادت امام هادی (ع))
07 بهمن 1401 - 23:16
هیئت ابناء الزهرا (س)
نویسنده : مسئول نشر اخبار هیئت ابناء الزهرا منبع : هیئت ابناء الزهرا(س)

🏴 #نجات_اهل_عالم_با_حسین_است 🏴

📜 #پای_منبر

📆 ۱۴۰۱/۱۱/۰۷

✍ بسم‌الله الرحمن الرحیم

لَقَد أَرسَلنا رُسُلَنا بِالبَیِّناتِ وَأَنزَلنا مَعَهُمُ الکِتابَ وَالمیزانَ لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ ۖ وَأَنزَلنَا الحَدیدَ فیهِ بَأسٌ شَدیدٌ وَمَنافِعُ لِلنّاسِ وَلِیَعلَمَ اللَّهُ مَن یَنصُرُهُ وَرُسُلَهُ بِالغَیبِ ۚ إِنَّ اللَّهَ قَوِیٌّ عَزیزٌ﴿۲۵﴾

سوره مبارکه الحدید آیه ۲۵

 

ما رسولان خود را با دلایل روشن فرستادیم، و با آنها *کتاب* (آسمانی) و *میزان* (شناسایی حقّ از باطل و قوانین عادلانه) نازل کردیم تا مردم قیام به عدالت کنند؛ و آهن را نازل کردیم که در آن نیروی شدید و منافعی برای مردم است، تا خداوند بداند چه کسی او و رسولانش را یاری می‌کند بی‌آنکه او را ببینند؛ خداوند قوّی و شکست‌ناپذیر است!

🔰روش های دستیابی به حقایق و بینات:

۱- خود شناسی( انسان شناسی)یعنی آدم خود را بشناسد و ظرفیت خود را بداند.

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم: «موتور قبل ان تموتو»

قبل از آن که مرگ به سراغتان بیاید بمیرید.

✅ و کسی که خود را بشناسد اینگونه می‌شود.

این خودشناسی، ما را به خدا نزدیک می کند و اگر می بینیم خداوند در زندگی ما جایی ندارد خودشناسی درستی نداریم و خود را ارزان فروخته ایم.

 

🔅 اگر میخواهیم بفهمیم به چیزهای دنیوی وابسته ایم راهش اینه که یکی از آنها از ما گرفته می‌شود و ما به هم میریزیم وارزش ما مساوی آن است.

 

                       📌الذین اتیناهم الکتاب یعرفونه کما یعرفون ابناءهم الذین خسرواانفسهم فهم لا یؤمنون .

آنانکه ما به آنها کتاب دادیم ،رسول الله رامی شناسند،همچنانکه فرزندان خود را می شناسند وکسانی که به خودشان ضررزده اند، آنها ایمان   نمی آورند.

۲- تحقیق و مطالعه: نتیجه تحقیق و مطالعه تخصص است.

امام زمان نیروی با تخصص می‌خواهد باید اهل تخصص باشیم تا امام زمان ما را بخرد و کاری انجام دهیم که به درد امام زمان بخوریم.

🔶️ کسی که خود را بشناسد شناخت او نسبت به خدا و معاد بالا می‌رود و کسی که معاد را بشناسد از طریق خود شناسی معاد را می‌داند.

📌فرق آدمها به درون و باطن آنهاست و نه ظاهرشان.

از امام جواد علیه السلام پرسیدند، چرا مسلمانان از مرگ خوششان نمی آید؟ فرمود:

لِأنَّهُم جَهِلُوهُ، ‌فَکَرِهُوهُ، ‌وَ لَو عَرَفُوهُ وَ کانُوا مِن اَولِیاءِ اللهِ عزّوجلّ لاَحَبُّوهُ، ‌وَ لَعَلِمُوا اَنَّ الآخِرَهَ خَیرٌ لَهُم مِنَ الدُّنیا؛

برای آن که آن را نمی شناسند، از این رو آن را نمی پسندند، و اگر آن را می شناختند و از دوستان خداوند متعال بودند، مرگ را دوست داشتند و می دانستند که آخرت، ‌برای آنان بهتر از دنیاست.

موسوعه الکلمات الامام الجواد علیه السلام، ص ۱۴۷

 

🔅به کوشش علی آقای قاسمی

 

#بسیج_نوجوانان_مسجد_سادات_اخوی

ثبت دیدگاه

  • مارا از نظرات سازنده خود بی بهره نسازید. منتظر نظرات شما هستیم